Star Eater
🌠 Star Eater
Mini-gra Star Eater polegająca na łapaniu punkcików (gwiazd) jako gracz, które poruszają według prawa powszechnego ciążenia.
Zagraj w grę TUTAJ
🚶🏽♂️ Poruszanie się
Aby poruszać graczem (błękitnym kwadratem) należy poruszać się za pomocą strzałek albo WSAD'u
Gracz poprzed poruszanie się może zbierać gwiazdy, które zapewniają mu dodatkowy punkt
Klawisz | Akcja |
---|---|
←, A | Ruch w lewo |
↑, W | Ruch w góre |
↓, S | Ruch w dół |
➝, D | Ruch w prawo |
🚀 Doładowanie
Na planszy gry widoczne jest doładowanie mieniące się na pomarańczowo/zielono.
Doładowanie zapewnia przyspieszenie prędkości gracza na określony czas.
✨ Gwiazdy
Gwiazdy to elementy gry, które gracz ma za zadanie zbierać (pochłaniać, niezaleznie od ich wielkości).
Każda zjedzona gwiazda zapewnia +1 pkt
W momencie kolizji gwiazd łączą się w większa gwiazdę (nadal zapewniają 1 pkt, który łatwiej zdobyć)
📸 Zrzuty ekranu
🕹️ Elementy w grze:
- Animowane matematycznie
- Poruszane za pomocą prawa grawitacji obliczanego za pomocą FixedUpdate
- Każdy element ma masę (oprócz gracza)
⏳ Czas rzeczywisty
Update
Funkcja wywoływana co klatkę. Wykorzystywana jest do rysowania obiektów. Tak jak animacje itp. Podczas obliczeń pod uwagę wzięta jest deltaTime. deltaTime = czas od poprzedniej klatki.
FixedUpdate
Funkcja wywoływana co stały czas.
Interwał FixedUpdate jest mierzony na początku wczytania symulacji. Ilość milisekund pomiędzy pustymi klatkami zawsze będzie najmniejszym możliwym opóźnieniem równym 1000ms/Hz monitora Dla 60Hz co 16ms, Dla 240Hz 4ms.
const fixedTime = 1000/Hz
FixedUpdate używany jest do przeprowadzania symulacji grawitacji.